Missbrukare!

Jag har idag kommit fram till att jag är en missbrukare. En sparmissbrukare! Jag sparar och sparar och har extremt svårt för att slänga saker! Idag har jag dragit igång projekt "RENSA garderoben" Fast egentligen så lurar jag bara mig själv, att tro att det blir mindre bara för att man river ut allt och VIKER det.

Allt började med att jag lite snabbt skulle rensa ur sock- och underklädeslådan. Har en väldigt stor låda, ca 50x60, och så här drastisk har jag aldrig varit! 2/3 slängde jag, och det sved för varenda plagg. Men jag insåg att jag måste ta mig i kragen, underkläder, hallå! som jag inte använt på typ ett år! det finns ju nya i affären!

Är det bara jag som är såhär hopplös?

Nu har jag i alla fall gett mig in på resten av garderoben. Jag har hittills fått ihop kanske en kasse, så ni märker, det går inte bra. Eftersom garderoben är överfull så lär det ju inte göra någon direkt skillnad.

Och nog känner jag mig själv bra! Som alla aldra missbrukare så har jag mina "gömmor". Skulle rensa lite i överskåpen i garderoben, och vad hittade jag där? Jo, en halv sån blå IKEA-påse och en stor kartong fullsmockad med kläder jag rensat ut tidigare!

Säg åt mig! jag har hittat en massa fina kläder som jag glömt bort för att de hamnat längst in..



Kommentarer
Postat av: Annica

haha, du är inte den enda som sparar på grejer, jag är likadan själv.



ha det bra, kram

2009-03-05 @ 18:52:16
Postat av: Josse

haha ojdå. jag är faktiskt rätt bra på att slänga, fast iofs har jag en kasse gamla kläder i en påse i klädkammaren just nu men det är bara för att jag inte tagit mig till kupan ännu. Brukar skänka gamla kläder dit så kommer de kanske till användning av någon. De skickar ju kläder till fattiga barn så man gör en god gärning!



Jo alltså din philadelphiabulla blev riktigt populär, alla älskar den! den godaste bulla jag någonsin ätit!

2009-03-05 @ 21:28:06
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Postat av: Lisen

Haha, du och jag måste nog av misstag ha blivit utbytta när vi var små. Hela min släkt lider ju av "hamstrings-syndromet" men inte jag... Lucky me!



Idag har jag mina nya fina örhängen på mig på jobbet, Tack! =)



Kram

2009-03-06 @ 07:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0