Minnen

Jag gillar det här med gamla blogginlägg, det väcker såna minnen!  När man läser dom så känner man precis hur det kändes då man skrev dem. Här kommer några från den gamla Lovliladies som vi hade förut:

20070610-
"Nu kommer ett från mig!
Fast jag har faktiskt en väldigt bra ursäkt att det har dröjt så här länge. Min dato har nämligen krashat så nu snyltar jag lite på mamsens och pappsens dator för att ni inte ska glömma bort mig helt och hållet.
Igår, fulla av förväntan och kämparglöd, deltog vi (Jag, stefan, pappa, emil, sanna och stefans bror daniel) i gäddfisketävlingen up´på ä´lva. 15.000 lakan i potten för största firren.
   Startskottet gick, lite tidigare än vi trodde, så stefan kastade sig på gasen och iväg for vi. Alla på en gång. Herrejisses vilka vågor det blev, tur att vi inte satt alla 6 i en av minibåtarna runt om. Ända upp till forsen i Gammelgården, där vi stannade. Och inte tusan gick det att ankra fast båten. Efter många försök och några meter bort senare så fastnade vi tillslut. Vi fiskade, fiskade och fiskade. Så kommer det en båt i närheten, och vad ser, och hör vi, jo, en JÄTTEGÄDDA! Så fick dom den på samma ställe som vi stått och fiskat på hela tiden. (9,2 kilo!) hör man dom ropa i båten. -Tänk om det där är vinnargäddan!, säger pappa. Tänk för dig själv, den ska ju vi ha. Och vi fiskade och fiskade och fiskade. 5 timmar. Men lite matpaus och lite jordgubbar och kakor. Men så, mitt i allt när jag skulle dra upp linan sista biten och kasta igen, SMACK! Napp! Fast det blev ju ingen vidare kamp, när den nappade så sent. Vi konstaterade att den var för liten för att äns vägas in (gräns på 5 kilo), men för mitt eget egos skull så vägde vi den, 1,8kg. Personligt rekort faktiskt. Har ju inte fått många gäddor under min fiskekarriär.
   Tiden tickade iväg, och till slut var vi tvungna att inse att tiden var ute och pengarna simmat förbi oss. Vi åkte tillbaka och gick i land. LITE vninglig man var i benen efter 5-6 timmar i båten!

   Till Lisa S: Jag har nyligen ätit en kycklingsmörjabaguette på myggan, och dressingen verkade vara densamma!

   Till Annelie: Uttagen u Bulgarien brukar se ut som hemma, ät kycklingkebab och smaka billig-spriten, bara för smakupplevelsens skull. Hälsa pappa Björn från oss!

  So long! "


20070611
"Idag när jag kom hem på lunch (efter att ha svurit hela vägen för att kedjeskyddet på cykeln blivit knöligt igen, så det skrapar i när man cyklar), så kommer Stefan hem med en nyckel, och en sprillans sprojlans ny cykel á la kärring med korg och allt. Yippie! Precis en sån jag spanat in! Gav en förhandspresent till mig själv idag för att jag klarade truck-teorin, och förhoppningsvis uppkörningen imorgon. Ett nytt fiskespö från Jakt&Fiske affären!"


20071130
"För några dagar sen så märkte jag att jag var helt blå om benen, och mitt hypokondriska jag tänkte direkt det självklara: "Ånej, jag är döende i tyfus!". jag har funderat på det nu flera dagar, och tänkte om jag måste fara till sjukan. Idag så upptäckte jag att det blev vita streck när jag kliade på smalbenet, och mitt hypokondriska jag tänkte: "Ånej, det här är värre än jag trodde, jag blir skinnflådd på kuppen!". Sen kom mitt förståndiga jag och la ihop ett+ett, och insåg att det måste vara mina nya svarta mjukisbywor som färgat av sig.

Det roligaste i hela historien är att jag hörde om en kille på radion i veckan som gick till sjukan för att han var blå, tills det visade sig att det var hans nya lakan som färgat. Smarta jag idiotförklarade honom för mig själv. Redan då hade jag blåa ben, och fattade ändå inte =)

Med en hel massa tvål och skrubb så är jag inte döende längre. Skönt!

Nu blir det frulle.

Hungriga hälsningar från Vicky"








Kommentarer
Postat av: Ida

Ameh, sak samma ju :P

2009-03-13 @ 12:12:59
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0