Murphys Lag

Nu har jag kommit fram till att mitt liv verkligen styrs av Murphys Lag (ML=om nåt kan gå åt helsike så gör det det).

Dagen började med en alldeles för tidig uppstigning för jag har typ inte sovit nåt inatt. Fram till Luleå, och till planet så gick allt bra. Där så hade någon tagit min plats, fönsterplatsen, som jag enligt biljetten skulle ha. men det var så mycket folk och trångt så jag orkade inte säga nåt, utan tog platsen brevid som jag antar var hennes.

Sen när´planet landat så började förvirringen. Jag hade inte den blekaste om var jag skulle gå, och var man hämtar bagaget. Men efter lite irrande så hittade jag. Väskan kom och sen behövde jag hitta en bankomat för att ta ut pengar till flygbussen för jag tänkte att dom kanske inte tar kort. Efter ett tag så hittar jag en. Sen när jag kommer till bussen så tar dom BARA kort. Yeah. Lämnade väskan till ena bussgubben och klev på den svindyra bussen.

När jag sen skulle kliva av på ändstationen och gick ut till bagageutrymmet och skulle hämta väskan¨, så ligger den inte där! Frågar busschauffören om det finns något med bagageutrymme. -Nej, svarar han.

Men det fanns det, innte i bussen, och jag hittade väskan. Puh!

Sen så köpte jag ett 7-dagarskort till tunnelbanan och gick sedan in till stationen. Men då hittade jag inte vilket spår jag skulle till och konkade mina vöskor fram och tillbaka för att leta. Till slut hittade jag en vakt att fråga, som visade var jag skulle.

Men ändå blev det fel. Jag trodde jag skulle till solna centrum, men när jag kom fram så såg det inte alls ut som det skulle, så jag ringde mamma och vi kom fram till att jag var på fel station. Var tvungen att åka tillbaka en station och byta tåg.

P.g.a mitt felåk så fick jag en typ afrikan? på halsen, som hängde efter mig och bara pratade engelska och så sa han att han sett mig och ville prata med mig, och sen ville han bli min kompis och ha mitt telefonnummer. Hittade på att jag skulle hälsa på min pappa som bodde här, så han inte skulle veta att jag är ensam här. Ungefär här var jag redo att ge upp alltihop och ta försya bästa flyg hem! Skakade av mig han till slut, och klev på RÄTT tåg.

Åntligen kom jag fram! Helt slut, hungrig, trött och kissnödig!

Handlade och åt lite mat och sen skulle jag åka till kista och shoppa. Åkte fel igen. Jag skulle åka en station och sen byta, men så byter jag till en tunnelbana som går tillbaka igen! Nytt försök och jag kom fram. Shoppade 2 tröjor. Nu ska jag se Andra Avenyn, diska och se NCIS.


Kommentarer
Postat av: Emma

Det låter som att det gått bra för ditt lag ;) Hade du åkt när jag vaknade igår lr?

2009-02-25 @ 09:19:12
URL: http://emmastromback.blogg.se/
Postat av: mimmi

ja jisses .vilken dag det verker ha varit för dig .. blev du inte lite rädd när den gubben gick efter dig ?

jag skulle nog ha sprunigt så man bara såg en rökpil bak om mig :)

2009-02-25 @ 22:21:47
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com
Postat av: Emma

Oki :) Hoppas du har kul iaf och njuter av storstan ;)

2009-02-26 @ 10:22:56
URL: http://emmastromback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0