70-årskalas

Igår så var jag hela dagen i Korpikå och hjölpte till med dukning och fikaservering när morfar fyllde 70år. Tyvärr tog jag ingen bild på fikat, men med de två tårtorna inräknat så hade vi 15 sorter!

Så här fint, och vintrigt, var det i Korpikå:




  


Kom dit ingefär kl 09.30, och ända fram till 16.00 ungefär så var det bara pensionärer.

I en inrig diskussion om melodifestivalen så säger en tant:

-"Men fanns det inte nån som hette Cherry Kramp? Hon sjunger ju fint, men int just den där biten."

Mormor gjorde även en Carolie Af Ugglas-pose sen. :P

Det var kul att träffa alla dom äldre, morfars syskon med tillbehör alltså. Jag tycker ju att dom ser likadana ut som dom alltid gjort, kanske aningen risigare. Dom känner knappt igen mig, men vågar inte säga det, så när jag var på toa så hörde jag dom fråga mormor. En gubbe, Acke kallas han, kom fram direkt dom kom och sa" jag måste bara fråga vad du hette" Victoria svarar jag och skakar hand. " jaså, var det duu! säger Acke och blir glad =) Han är rolig, och har alltid varit. Nu snart 83år gammal!





  


Josefin hjälper morfar att öppna alla paket








Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ni såg ut att ha mysigt på 70 års kalaset:)

väldiga fina naturbilder du har tagit:)

2009-02-12 @ 16:56:21
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com
Postat av: Ida

Vad mysigt det såg ut, fina bilder. Vad söta dom är pensionärerna :D

2009-02-12 @ 19:33:52
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Postat av: Annelie

Mysigt med kalas, lät trevligt. Ska prova bullan nån dag :) Kram

2009-02-15 @ 17:43:28
URL: http://annelieduvmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0