Recept Philadelfiabulla

  • Det var många som ville ha receptet, och det förstår jag! Den är lika god som den ser ut =)


    Philadelfiabullar

  • 150g margarin
  • 5dl mjölk
  • 1paket jäst
  • 1dl socker
  • 11dl vetemjöl
  • -Blanda ihop till en deg och bred ut på ett bakplåtspapper i långpanna. Jäs 30min.


    Rör ihop kallt:

    3dl florsocker
    100g philadelfiaost
    150g margarin
    3msk vaniljsocker

    - Tryck hål med jämna mellanrum med två teskdar och sätt i fyllningen. Jäs 30min till.
    -Pensla med ägg och pärlsocker.
    Grädda i 10-15min. 200grader


    Lycka till! Och sen vill jag höra vad ni och de som fick smaka tyckte om den =)



Kommentarer
Postat av: Josse

Tack! Ska garanterat baka dessa, verkar supergoda:D

2009-02-12 @ 18:22:36
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Ska smöret vara smält eller fast i degen?

2009-02-12 @ 19:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0